Уникалната концепция Rider-First Engineered на Specialized

Уникалната концепция Rider-First Engineered на Specialized

Замисляли ли сте се какво различава технологично най-големите от по-малките компании? Отговорът често пъти е „много неща“, но конкретно в случая със Specialized, един от най-верните отговори е инвестицията в развойна дейсност и технологични иновации.

Specialized винаги успяват да впечатлят велосипедните фенове с нещо специално, като тук не говорим за маркетингови трикове и стратегии, а чисто функционално инженерно предимство – доказателство за супер професионализъм и майсторство, което е като нарицателно за бранда.

Американската компания се гордее с вниманието, което обръща към детайла и изпипването на всеки велосипед. Такова специално внимание изисква и Rider-First Engineered философията при създаването на рамки.

Какво се има предвид като четем звучното Rider-First Engineered ли? Това е разбирането на Specialized, че всичко тръгва от “ездача“, т.е. велосипедиста и всичко се прави за него – първата и крайната цел на всичко е усъвършенстване в името на негово величество колоездача.

Specialized Tarmac

„Това е изцяло различен подход при създаване на велосипедна платформа. За да сме сигурни, че колелото се представя на еднакво високо ниво, независимо от размера на рамката.“

Rider-First Engineered™ рамките са вдъхновени от партньорството с McLaren, което автоматично означава фокусиране върху дизайн, вдъхновен от реални данни и тестване. За да се осъществи това обаче са нужни стотици часове тестване и симулиране. Логичен въпрос при това положение е какво се тества?

През годините, инженерите на Specialized осъзнават, че колоездачите с по-малки рамки изпитват различни трудности спрямо тези с по-големи рамки и обратното. Логично качествата на рамката се променя с прoменянето на характеристиките – в случая размер. Например малката рамка може да е стабилна на правите, но да недозавива в завоите, докато обратното може да важи за големите рамки.

За да се коригира това са нужни доста сложни изчисления за количествено измерване на силите, които въздействат на рамката. При тестване в реални условия тези реакционни сили се измерват посредством вилката, лапата, седалката – при всички техни възможни позиции.След обработването на огромно количество данни, инженерите на Specialized създадоха решение на проблема.

За да изравнят представянето при всички размери, те разбират, че всеки размер трябва да се цели в определени специфични стойности. Това ще рече, че за всеки размер на рамката и тръбата, е избран специфичен материал, вземайки предвид събраните данни.

Резултатът? Оптимален баланс от твърдост, тегло и отзивчивост за всеки размер рамка. Какво значи това за велосипедиста? Независимо дали кара 61 см или 49 см, той има на разположение оптимално качество и поведение, специално за него. Това е философията да мислиш първо за колоездача.

Всички новини
Споделете в:
© Developed by CommerceLab