Избрани категории

Нашите магазини

Alternate Text

Избрани марки

Новини

27 май
2025
Как да си набавим нужната енергия за Витоша 100
Как да си набавим нужната енергия за Витоша 100

В предишната ни статия, посветена на Витоша 100, си поговорихме за избора на колело, разгледахме различни марки и модели и уточнихме какво колело да НЕ си взимаме (за да не бедстваме). Сега е време да преминем към следващата тема, а именно тази за енергията по време на състезанието и дали тя расте по дърветата или трябва да се снабдим предварително с нейни източници.

Обиколката на Витоша е най-голямото масово състезание за колоездене и бягане в България. Самата дума „масово“ ни подсказва, че средностатистическият любител колоездач няма време за специална подготовка за състезания. Следователно трябва да приеме, че отива на 100 км отсечка, за която може би не е напълно готов. Нека предишното изречение не ви плаши, защото по груби сметки 9 от 10 участници във вело-надпреварата завършват успешно. Сега пък не се чувствайте прекалено самоуверени, че непременно ще завършит. Това ще стане само с набавяне на нужната енергия!

vitosha100 2025

При интензивна и продължителна умора много добра работа вършат хранителните добавки и витамини. Bike Center предлага богата гама продукти от такъв тип на водещата марка Science in Sport, използвана от колоездачния отбор на Sky Cycling Team. Вече трябва да ви е напълно ясно, че говорим за безвредни енергийни добавки, които нямат нищо общо с вредна химия, допинги и т.н.

Теория на практика:
Предлагаме ви една доказано работеща хранителна програма, подходяща за карания като Витоша 100:

Преди каране

2-3 часа преди да се качите на колелото хапнете добре, по възможност храна богата на въглехидрати. Не преяждайте, защото ще накарате тялото ви да изразходва прекалено много енергия при храносмилане и усвояване на веществата. Задължително е тялото да бъде също и добре хидратирано преди да завъртим педалите. За целта изпийте 500-1000 мл. вода с разтворени SIS GO HYDRO таблетки. 

Енергийно барче SIS Go Energy Bar също е добра идея за добавяне на още 25 гр. въглехидрати за допълнителна сила или напитка на прах.


По време на каране

Захранването докато караме често е подценявано, а именно там се крие рецептата за сила през целия ден – нужно е да приемаме хранителни вещества постоянно, но на малки порции, така че тялото да взема нужната му енергия, но без да ни става „тежко“.

Прием на въглехидрати: Тъй като тялото ни може да съхранява въглехидрати само за 90-120 минути, трябва да се приема до 60-90g въглехидрати на час по време на продължително колоездене, за да се поддържа въглехидратната доставка към мускулите. Ако не сте свикнали да консумирате толкова много въглехидрати по време на тренировка, добра идея е да го изпробвате, за да сте сигурни, че тялото е способно да поеме такива количества без затруднение.

Приемането на електролити в тази част от физическото натоварване е ключово - за целта отлична работа вършат хидратиращите SIS GO HYDRO и даващите нужната енергия гелчета SIS GO Energy.

Нещо важно, което също трябва да се съблюдава е степента на потене: В зависимост от това колко се потите, трябва да съобразите достатъчен прием на течности. Желателно е да не се губи повече от 2-3% от телесната маса, за да бъде тялото хидратирано и подготвено за следващия ден – било то за ново каране или за ежедневните ни дейности. Всеки знае от личен опит, че не може да си позволи умопомрачително каране в неделя и понеделник да бъде годен за 8-часов работен ден.

cube mtb

След каране

Почивката логично е съществен елемент от това да се чувстваме добре на следващия ден и да качваме нивото на издръжливостта и възможностите си. Възстановяването след тренировка започва 30 минути преди края на карането. Тогава е желателно да заменим гликогена и електролита и да възстановим чистата мускулатура. Приемането на REGO Rapid Recovery е много удачен вариант в тези момент, а след това трябва да се стремим менюто ни да съдържа въглехидрати, протеини и зеленчуци. 


Какво трябва да вземете със себе си на Витоша 100:

Задължително:

  1. Каска
  2. Поне една резервна вътрешна гума и разбира се нужните инструменти за смяната ѝ
  3. Мини помпа
  4. Мултитул
  5. Ветровка / софтшел
  6. Удобна раница
  7. Бидон за вода

Силно препоръчително:

  1. Удобно джърси и панталони
  2. Удобни ръкавици
  3. Калници
  4. Протектори
  5. Таблетки за вода SIS GO HYDRO
  6. Енергийни барчета SIS Go Energy Bar
  7. Енергийни гелчета SIS GO Energy


Ако забравите нещо, не се притеснявайте, защото на шатрата на Bike Center ще може да намерите всичко необходимо!

27 май
2025
Какво колело да избера за Витоша 100
Какво колело да избера за Витоша 100

Отново идва време за най-популярното масово състезание за колоездене и бягане в България – Обиколката на Витоша, известна още като "Витоша 100 км". И тази година се очакват рекорден брой участници, голяма част от които за пръв път ще се състезават в подобна надпревара.

Bike Center отново е тук за вас, за да улесни избора ви на велосипед. Освен това и тази година сме официален партньор на състезанието, така че ще се видим и в деня на надпреварата, защото нашите сервизни пунктове ще бъдат на разположение на всеки състезател.

Какво колело да избера?

Велосипедите биват най-различни видове и се разделят на десетки категории спрямо размер, предназначение и т.н. За „Витоша 100“ подходящият велосипед е планински. Няма да ви губим времето с общи приказки и директно предлагаме оптимален вариант – Cross Country (XC) колело, което ще рече с твърда рамка и ход на вилката от 80 до 120 мм. Това е най-масово разпространеният тип велосипед в България.

Този, както и огромен брой други подходящи модели за такъв тип каране може да намерите в Bike Center. Супер подходящи за целта са още бестселърите на немската марка Cube от начален и среден клас. Моделите на американския гигант Specialized – Rockhopper и еталонът при алуминиевите XC твърдаци – уникалният Chisel.

За по-амбициозните

Ако постигането на оптимален резултат е ваш приоритет, то нещата стоят малко по-различно. Тук вече навлизаме в друг ценови сегмент, където велосипедите имат възможност да изминат дистанцията от 100 км значително по-бързо. Става въпрос за моделите на CUBE – Reaction, тези на Specialized – Chisel и многократния победител в най-големите състезания – модел Epic. Именно с Epic 8 ще участват Лъчезар Ангелов, Виктор Енев и Емил Стойнев, заели челните 3 места в миналогодишното издание на колоездачната обиколка на Витоша.

vitosha100_2025

Грижа за колелото

Колкото и добро колело да изберете, то също се нуждае от поддръжка. В никакъв случай не забравяйте преди Обиколката да сервизирате своя велосипед. Това може да направите в нашите магазини/сервизи, за да сте сигурни, че той е готов поне за 100 км. сериозно каране. Задължително прегледайте спирачките и скоростната система, защото ако те не са в изправност, със сигурност ще имате неприятности.

Съвет от Bike Center

На последно място (но не по важност) оставихме един съвет, с който целим да ви предпазим от голямо разочарование. На пазара има огромен брой колела ментета, които горещо препоръчваме да НЕ използвате. Обичайно това са доста евтини байкове от супермаркети с бутафорни амортисьори, както и незнайни марки колела от съмнителни търговци.

Вече е много по-лесно да направите своя избор на велосипед, нали? Желаем ви добра подготовка и успех на Витоша 100!

 

27 май
2025
Bike Center магазин и сервиз отвори врати и в Банско!
Bike Center магазин и сервиз отвори врати и в Банско!

Разрастването на верига магазини Bike Center продължава. Обект номер 29 отвори врати в град Банско. В него жителите и гостите на града ще имат възможност да направят своя избор измежду хилядите продукти на фирмата.

Освен огромен брой колела, там ви очаква всичко свързано с колоезденето - компонентиаксесоариекипировка, както и всичко за правилната поддръжка на любимите машини. Ще можете да се възползвате и от висококвалифициран велосипеден сервиз.

Магазина ще откриете в непосредствена близост до Ски зона Банско – на ул. Страгите 2. Някои от най-големите марки от вело-света вече са в ръцете на банскалии - CubeSpecializedShimanoSramThuleMuc-offStan's NoTubesMichelinAbusAlpinestarsRide Concepts и много други.

В Bike Center Банско ще можете освен да закупите велосипед да се възползвате от опцията за колело под наем.

За поръчки онлайн, всички клиенти от града ще могат да изберат като начин на доставка и вземане на продуктите от магазина. А дали продуктът е наличен в обекта могат да разберат като използват опцията "Наличност по магазини".

Очакваме ви!

Контакти:


Адрес: Банско, кв. Глазене, ул. Страгите №2
Телефон: +359 895 421 671
Работно време: Понеделник - Неделя 10:00 - 18:00 ч.

 
bansko shop inside bansko shop inside 2 bansko shop inside 3

 

13 май
2025
Всичко, което трябва да знаете за безкамерните гуми и инсъртите
Всичко, което трябва да знаете за безкамерните гуми и инсъртите

 Безкамерните гуми стават все по-популярни в света на колоезденето, тъй като премахват нуждата от използването на вътрешна гума и същевременно предоставят повече комфорт и спокойствие при каране. Известни още като „tubeless“, те позволяват каране с по-ниско налягане, повече сцепление, както и в пъти по-голяма устойчивост на пробиване.

Безкамерните гуми разчитат на плътно залепване на бордовете на външната гума към съответните канали на шината, като така въздухът се задържа вътре в системата. За разлика от традиционните вътрешни гуми, които при пробиване трябва да бъдат сменени или залепени, пробиването на безкамерната гума се уплътнява от течността вътре, в колоездачните среди наричана още като „боза“.

                                                                                

От какво се състои цялата ”Tubeless” система?

 

Външни гуми Tubeless Ready (TR/TLR)

Преминаването към безкамерни гуми е препоръчително да бъде направено с чисто нови външни гуми, за да се избегнат проблеми като пукнатини и дупки, които вече използваните гуми могат да имат. Външните гуми Tubeless Ready (TR) имат допълнителен слой, който осигурява по-добро уплътнение на вътрешната страна на гумата, което е необходимо за предотвратяване на издишането на въздух и по-добро запечатване на малки пробиви.

                                      

                                                                  

                                  

                        ГУМА 27.5 MAXXIS ASSEGAI             ГУМА 29 MICHELIN DH MUD            ГУМА 28 SPECIALIZED TURBO SW

 

Tubeless Ready шини

Tubeless Ready шините са проектирани с по-здраво уплътнение около мястото, където шината и гумата се срещат, така че да осигурят стабилно запечатване при употреба с течност за безкамерни гуми. Те обикновено имат специален слой, който помага за по-добро уплътнение, предотвратявайки изпускането на въздух. За да не изтича течността от отворите за спиците, на всички шини (с такива отвори) е необходимо поставянето на специална бандажна лента за tubeless, за която може да прочетете по-надолу.

      ШИНА 29 STAN'S FLOW MK4                ШИНА 29 DT SWISS EX 471D                 ШИНА 29 RACE FACE ARC OFFSET 35

Бандажна лента за tubeless

Бандажната лента (rim tape) е един от най-важните компоненти в системата, който трябва да бъде монтиран перфектно, за да работи безпроблемно вашият tubeless. Лентата се залепва на шината върху отворите за нипли и служи като бариера, която не позволява изтичането на течността. Лентите варират по дължина и широчина, като тук важна е широчината. Трябва да знаете каква е вътрешната широчина на вашата шина и според нея да закупите правилната лента. Бандажът трябва да покрива всички отвори за спици, както и отвора за вентил! Лентата се залепва от край до край по широчина и по цялата дължина на шината, като накрая се застъпва.

                                  

                    

    

Вентили за tubeless

Вентилите за безкамерни гуми осигуряват правилно уплътнение и възможност за лесно напомпване и поддръжка на вашия tubeless. В най-простата си форма, безкамерният вентил е същият като Presta вентила на вътрешната гума, с изключение на това, че има гумен край, който се поставя в отвора за вентил на шината и служи за уплътнение против изтичане на течността и изпускане на въздух. Въпреки това, всички имат допълнителни функции, като по-добър въздушен поток за лесно надуване, подобрена конструкция и удобство за сипване/доливане на течност.

                                                        

Най-новата технология: Muc-off Big Bore Valve

- Гамата Big Bore Valve предлага нова иновация за безкамерни гуми с изключителни характеристики:

- Специалният дизайн на вентила с прав отвор позволява до 230% повече въздушен поток в сравнение с традиционните Presta вентили.

- Осигурява по-бързо и по-ефективно пълнене с въздух и течност, като елиминира нуждата от премахване на иглата на стандартните tubeless вентили.

- С вграден лост за бързо отваряне и затваряне на вентила, можете да регулирате фино налягането по време на каране за максимален комфорт и контрол.

 

Течност за безкамерни гуми

Течността за безкамерни гуми, наричана още уплътнител или „боза“ предотвратява издишането на въздух, помага за запечатване на до 6мм дупки и поддържа налягането на гумите. Основният материал използван за направата на течностите е латекс, който има способността да запълва малки пробиви и да бъде ефективен по-дълго време без да изсъхва. Някои течности са направени от биоразградими съставки, безопасни за околната среда, например Muc-Off No Puncture Hassle. Течността се налива през вентила или директно в гумата преди да я вкарате до край в шината.

Приблизителното количество течност, което трябва да се сложи зависи от размера на гумите, условията на каране, консистенцията и материалите на течността. Никога не е излишно да се проверяват препоръките на производителя!

 

Шосейни велосипеди - 30 - 60 мл.

MTB и Гравъл - 60 -120 мл.

DH и Ендуро - 100 -150 мл.

Е-bike - 100 - 150 мл.

Течностите се предлагат в различни опаковки подходящи за различни нужди. Например опаковка от 1 литър е подходяща за вашия сервиз и всичките ви велосипеди. Малките опаковки са подходящи за състезатели и колоездачи, които обичат да имат течност под ръка, където и да са. – 80 мл.

 

Инсърти

Инсъртите за безкамерни гуми са допълнителни компоненти, обикновено изработени от пяна, които се поставят вътре между външната гума и каплата, с цел да осигурят допълнителна защита срещу удари и натоварвания. Те са особено полезни в дисциплини като даунхил, ендуро и крос-кънтри. Инсъртите помагат да се запази цялостта на гумата и да се предотвратят спуквания, като същевременно предлагат по-добро сцепление и комфорт при каране с ниско налягане. Те предотвратяват лесното изваждане на гумата и губенето на въздух, като същевременно пазят вашите капли от подбивки и изкривявания. При пробиване на външната гума, с което течността не може да се справи и гумата спадне, инсърта служи като вътрешна гума, с която може да се придвижите до вкъщи или до края на трасето.

 

Tannus Armour

Продуктите на Tannus Armour са специално разработени, за да осигурят допълнителна защита срещу пробиви и да поглъщат вибрации, което е изключително важно за колоездачите, които практикуват по-агресивни дисциплини като даунхил и ендуро. Тези инсърти са направени от пяна и гума, които осигуряват защита при удари и същевременно не добавят значително тегло на велосипеда.

 

Какви са предимствата на Tannus Armour?

- Гъвкавост и сцепление

- Защита на шината

- Намаляване на повече от 50% от вибрациите

- Не абсорбира течност за безкамерни гуми

- Run-flat (може да се придвижвате, ако спукате гума)

- Бърз и лесен монтаж

- Гъвкави крила за по-голяма стабилност

- Възможност за каране на по-ниско налягане

- Ниско тегло 

- Приложение - планинско колоездене - all-mountain, enduro, DH

Комплекти за ремонт

Muc-Off комплект - https://www.bikecenter.bg/product/instrument-muc-off-tubeless-repair-kit

Фитили Muc-Off - https://www.bikecenter.bg/product/fitili-muc-off-puncture-plugs-refill-pack

Инструмент Force - https://www.bikecenter.bg/product/instrument-force-tubless-set

 

Всички компоненти и инструменти, необходими за монтиране на цялата tubeless система:

Капли съвместими с безкамерни гуми

Външни гуми съвместими с безкамерни гуми

Вентили за безкамерни гуми

Бандажна лента за капли за безкамерни гуми

Течност за безкамерни гуми

Инсърт (при желание)

Щанги за гуми

Компресор, в краен случай помпа за гуми за велосипеди

Инструмент за вентили (за махане на иглата) или клещи с остър връх, или Muc-off Big Bore Valve

Гъба със сапунена вода или спрей бутилка с изопропилов алкохол (за почистване)

Остри ножици

 

Как да монтирате безкамерни гуми?

Свалете каплата от вашия велосипед. Спаднете гумата докрай и махнете вътрешната и външната гума. Когато останете само с вашата капла, съвместима с тюблес, намерете отвора за вентила. Ако каплата ви няма монтирана бандажна лента, и виждате отворите за спици, това значи, че вие трябва да монтирате такава.

Първо почистете шината с вода и сапун /изопропилов алкохол/ или Muc-Off почистващ спрей, след което вземете бандажната лента, която трябва да е правилния размер за вашата шина и започнете лентата 2-3 отвора за спици пред отвора за вентила. Това ще позволи на лентата да се припокрие два пъти с отвора за вентила за добро уплътнение. Уверете се, че държите лентата опъната, че е права и че я натискате здраво по шината. Без достатъчно опъване на лентата, вашата безкамерна гума няма да се намести правилно и може да пропуска въздух. Преминете покрай отвора на вентила с 3 спици, за да се уверите, че имате достатъчно покритие с лентата. Когато сте готови с цялата капла, отрежете ъглите на края на лентата. Това ще създаде „стрелка“ на края на лентата и ще помогне да се залепи за центъра на шината. Поставете стикера на Muc-OFF, който се намира в опаковката на вашата лента, върху „стрелката“, ако не поставете парче изолирбанд.

Намерете отвора за вентила на шината и ако вашата лента няма отвор, си направете сами. Пробийте малка дупчица с нещо остро, по-малка от самия вентил, и поставете вентила. Уверете се че стягате хубаво гайката на вентила и притискате към леглото с пръсти.

След като сте монтирали вентила, вземете вашата външна гума и се уверете, че ще я монтирате в правилната и посока на търкаляне (пише на борда на гумата). Монтирайте частично безкамерната си гума, като може да си помагате с щанги. Тук идва моментът, в който ако искате да имате инсърт е време да го монтирате. Преди това трябва да сте избрали и съвместим вентил с инсърти (повечето са). Сложете инсърта като напаснете мястото му за вентила. Затворете почти го край гумата, ако искате да сипвате течност директно вътре, ако не, монтирайте изцяло гумата.

Добавете течност за безкамерни гуми директно в гумата, ако не сте я затворили. Проверете препоръките на производителя или вижте по-горе колко милилитра е препоръчително да сложите. Ако сте монтирали вашата външна гума, добавете течност през вентила, като трябва да сте премахнали иглата (ако не сте с Muc-off Big Bore Valve). Сипете внимателно течност през вентила и се уверете че гумата ви е напълно монтирана.

Напомпайте гумата с компресор, докато не изпукат (ще го чуете) бордовете на гумата и не видите, че те са излезли от каналите на шината и гумата изглежда равномерно сложена спрямо шината. Ако видите, че на места гумата изглежда крива, напомпайте още и следете тези места. След като сте готови, разпределете равномерно уплътнителя за гуми, като разклатите и завъртите гумата.

Монтирайте каплата на велосипеда и не забравяйте да спаднете гумата малко, ако сте я напомпали на повече от 2,5 бара. Първите няколко дни е нормално ако не карате велосипеда, гумите ви да спадат. Насладете се на карането!

 

* Препоръчваме вашият tubeless да бъде монтиран в сервиз!